Η Παράλληλη Στήριξη είναι ένα σύστημα υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το οποίο εφαρμόζεται σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς. Στόχος της είναι να βοηθήσει τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον, προσφέροντας την απαραίτητη βοήθεια για την επίτευξη των μαθησιακών τους στόχων. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης καθορίζουν ποια παιδιά δικαιούνται αυτή την υποστήριξη και βάσει ποιων παραγόντων λαμβάνεται η απόφαση.
Για τους γονείς που ενδιαφέρονται να λάβουν Παράλληλη Στήριξη για το παιδί τους, η διαδικασία μπορεί να φαίνεται πολύπλοκη. Αυτός ο οδηγός στοχεύει να εξηγήσει βήμα-βήμα τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης, τη διαδικασία αίτησης και τον ρόλο του ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης). Θα παρουσιάσουμε επίσης πρακτικές συμβουλές για τη σωστή προετοιμασία της αίτησης και την επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς.
Ποιοι Μαθητές Δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη
Για την παροχή Παράλληλης Στήριξης στους μαθητές, υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη και τα οποία καθορίζουν αν ένας μαθητής πληροί τις προϋποθέσεις για να λάβει αυτή τη σημαντική εκπαιδευτική υποστήριξη. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης περιλαμβάνουν την εκτίμηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και την εξέταση του τρόπου με τον οποίο αυτές επηρεάζουν τη μάθηση και την καθημερινή σχολική ζωή του παιδιού.
Κατηγορίες Μαθητών που Δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη
Οι μαθητές που μπορεί να δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη περιλαμβάνουν:
- Μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ): Παιδιά με ΔΑΦ που έχουν ανάγκη από σταθερή υποστήριξη για να ενταχθούν στις καθημερινές δραστηριότητες της τάξης. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης εξετάζουν πώς η αυτιστική διαταραχή επηρεάζει την επικοινωνία και τη συμπεριφορά τους στην τάξη.
- Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες: Παιδιά με δυσλεξία, δυσαριθμησία ή άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην ανάγνωση, στη γραφή και στους αριθμούς. Η Παράλληλη Στήριξη μπορεί να τους προσφέρει εξατομικευμένες στρατηγικές και προσαρμογές για να διευκολυνθούν στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις.
- Μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ): Παιδιά με ΔΕΠΥ που δυσκολεύονται να παραμείνουν συγκεντρωμένα ή να ελέγξουν την υπερκινητικότητά τους, επηρεάζοντας την καθημερινή τους απόδοση. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης λαμβάνουν υπόψη την ανάγκη τους για έναν σταθερό και εξατομικευμένο τρόπο μάθησης που βοηθά στη διαχείριση της προσοχής τους.
Αξιολόγηση Αναγκών
Η απόφαση για το αν ένας μαθητής πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης βασίζεται στην αξιολόγηση των αναγκών του από εξειδικευμένη ομάδα, η οποία περιλαμβάνει παιδοψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς και κοινωνικούς λειτουργούς. Αυτοί οι ειδικοί πραγματοποιούν δοκιμασίες, παρατηρήσεις και συνεντεύξεις, ώστε να καθορίσουν το επίπεδο της υποστήριξης που χρειάζεται ο μαθητής για να προοδεύσει ακαδημαϊκά και κοινωνικά.
Η κατανόηση αυτών των κατηγοριών και η συνεργασία με τους κατάλληλους φορείς διευκολύνει τη διαδικασία για τους γονείς και διασφαλίζει ότι οι μαθητές θα λάβουν την απαραίτητη εκπαιδευτική υποστήριξη.
Διαδικασία Αίτησης για Παράλληλη Στήριξη
Η υποβολή αίτησης για Παράλληλη Στήριξη απαιτεί συγκεκριμένα βήματα και τη συνεργασία των γονέων με την εκπαιδευτική μονάδα και το ΚΕΔΑΣΥ. Κατανοώντας τη διαδικασία και τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης, οι γονείς μπορούν να διασφαλίσουν ότι το παιδί τους θα λάβει την απαραίτητη βοήθεια με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Βήματα Υποβολής Αίτησης
- Συλλογή Πληροφοριών από το Σχολείο: Οι γονείς μπορούν να επικοινωνήσουν με το σχολείο του παιδιού για να ενημερωθούν σχετικά με τις απαιτούμενες ενέργειες και τα απαραίτητα έγγραφα που θα χρειαστούν στην αίτηση. Ο διευθυντής και οι δάσκαλοι είναι σε θέση να κατευθύνουν τους γονείς και να τους υποστηρίξουν στη διαδικασία.
- Υποβολή Αίτησης στο ΚΕΔΑΣΥ: Το ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) είναι ο φορέας που αξιολογεί αν ένας μαθητής πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης. Οι γονείς υποβάλλουν αίτηση στο ΚΕΔΑΣΥ, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τις αξιολογήσεις από ειδικούς ή το σχολείο.
- Διεπιστημονική Αξιολόγηση από το ΚΕΔΑΣΥ: Μετά την υποβολή της αίτησης, το ΚΕΔΑΣΥ προχωρά σε διεπιστημονική αξιολόγηση του μαθητή. Αυτή η αξιολόγηση γίνεται από εξειδικευμένη ομάδα που μπορεί να περιλαμβάνει παιδοψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς και κοινωνικούς λειτουργούς. Η ομάδα εξετάζει αν το παιδί πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης και καταγράφει τις ανάγκες του μαθητή σε έκθεση αξιολόγησης.
- Έκδοση Απόφασης και Σύνταξη Εξατομικευμένου Προγράμματος: Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, το ΚΕΔΑΣΥ εκδίδει απόφαση σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη. Εφόσον ο μαθητής πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης, συντάσσεται εξατομικευμένο πρόγραμμα υποστήριξης, το οποίο περιλαμβάνει τον τύπο και τη διάρκεια της βοήθειας που θα λάβει ο μαθητής.
Απαιτούμενα Έγγραφα για την Αίτηση
Για να ολοκληρωθεί σωστά η αίτηση, απαιτούνται συγκεκριμένα έγγραφα, όπως:
- Ιατρική γνωμάτευση: Αξιολόγηση από ειδικό γιατρό ή ψυχολόγο που τεκμηριώνει τις ανάγκες του παιδιού.
- Αναφορές από εκπαιδευτικούς: Περιγραφές από δασκάλους ή διευθυντή που αναφέρουν τις προκλήσεις και τις ανάγκες του παιδιού στην καθημερινή σχολική ζωή.
- Οποιαδήποτε προηγούμενη αξιολόγηση από ειδικούς: Αξιολογήσεις ή εκθέσεις από παιδοψυχολόγους, εργοθεραπευτές ή άλλους ειδικούς που έχουν παρακολουθήσει το παιδί.
Η πλήρης κατανόηση της διαδικασίας αίτησης και των κριτηρίων Παράλληλης Στήριξης δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να υποβάλουν μια ολοκληρωμένη και σωστά προετοιμασμένη αίτηση, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να εγκριθεί η Παράλληλη Στήριξη για το παιδί τους.
Κριτήρια για την Παροχή Παράλληλης Στήριξης
Η απόφαση για την παροχή Παράλληλης Στήριξης βασίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια που καθορίζονται από τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς φορείς. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης καθορίζονται με στόχο την αναγνώριση των μαθητών που έχουν πραγματική ανάγκη υποστήριξης για την ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον.
Εκπαιδευτικά και Ιατρικά Κριτήρια
Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης περιλαμβάνουν την αξιολόγηση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των ιατρικών αναγκών του μαθητή. Συγκεκριμένα:
- Εκπαιδευτικά κριτήρια: Περιλαμβάνουν την ανάλυση της σχολικής επίδοσης και της ικανότητας του μαθητή να ανταποκρίνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα, μαθητές που αδυνατούν να ολοκληρώσουν σχολικές δραστηριότητες λόγω δυσκολιών στην κατανόηση ή τη συγκέντρωση μπορεί να πληρούν τα εκπαιδευτικά κριτήρια Παράλληλης Στήριξης.
- Ιατρικά κριτήρια: Τα ιατρικά κριτήρια περιλαμβάνουν γνωματεύσεις που αναγνωρίζουν την ύπαρξη νευροαναπτυξιακών ή ψυχολογικών διαταραχών, όπως αυτισμός, ΔΕΠ-Υ ή άλλες παθήσεις που εμποδίζουν τη συμμετοχή του μαθητή στις σχολικές δραστηριότητες χωρίς ειδική υποστήριξη.
Διαδικασία Αξιολόγησης από Διεπιστημονική Ομάδα
Η τελική απόφαση για την παροχή Παράλληλης Στήριξης γίνεται από μια διεπιστημονική ομάδα στο ΚΕΔΑΣΥ, η οποία έχει την αρμοδιότητα να εκτιμήσει αν ο μαθητής πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης. Η ομάδα αυτή αποτελείται από ειδικούς, όπως:
- Παιδοψυχολόγους και ψυχολόγους: Οι οποίοι αξιολογούν την ψυχολογική και συναισθηματική κατάσταση του μαθητή.
- Ειδικούς παιδαγωγούς: Που μελετούν τη μαθησιακή συμπεριφορά και τις ανάγκες του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον.
- Κοινωνικούς λειτουργούς: Που παρέχουν πληροφορίες για το κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή.
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει συνεντεύξεις, παρατηρήσεις και ειδικά διαμορφωμένα τεστ, ώστε να καταγραφούν όλες οι ανάγκες του παιδιού. Τα ευρήματα της ομάδας καταγράφονται σε μια αναλυτική έκθεση, η οποία εξετάζει αν το παιδί πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης και περιγράφει την απαραίτητη υποστήριξη.
Έγκριση και Διάρκεια Παράλληλης Στήριξης
Εφόσον ο μαθητής πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης, εγκρίνεται η παροχή της για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια. Η διάρκεια της Παράλληλης Στήριξης μπορεί να αναθεωρηθεί ή να παραταθεί βάσει της προόδου του μαθητή και των αναγκών που διαπιστώνονται σε μελλοντικές αξιολογήσεις.
Οι γονείς ενημερώνονται για την απόφαση και λαμβάνουν καθοδήγηση για το πώς θα συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς για την καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος.
Τι να Περιμένουν οι Γονείς από τον Εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης
Ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης είναι υπεύθυνος για την άμεση, καθημερινή υποστήριξη του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον. Η παρουσία του εξασφαλίζει ότι ο μαθητής μπορεί να συμμετέχει στις σχολικές δραστηριότητες και να επιτυγχάνει τους μαθησιακούς του στόχους με έναν τρόπο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του. Η αποτελεσματική υποστήριξη εξαρτάται από τη συνεργασία του εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τους γονείς.
Ρόλος του Εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης
Ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης προσφέρει εξατομικευμένη βοήθεια στον μαθητή, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης που έχουν καθοριστεί από την αξιολόγηση του ΚΕΔΑΣΥ. Ο βασικός του ρόλος περιλαμβάνει:
- Καθημερινή υποστήριξη του μαθητή στην τάξη: Ο εκπαιδευτικός παρέχει καθοδήγηση και βοήθεια κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, εξηγεί τις οδηγίες και προσαρμόζει το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με τις ανάγκες του μαθητή.
- Διαχείριση μαθησιακών προκλήσεων: Ανάλογα με τις δυσκολίες του μαθητή, ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης προσαρμόζει το υλικό και τις δραστηριότητες για να βοηθήσει τον μαθητή να κατανοήσει καλύτερα το περιεχόμενο.
- Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων: Εκτός από τις ακαδημαϊκές προσαρμογές, ο εκπαιδευτικός βοηθά τον μαθητή να ενσωματωθεί κοινωνικά στην τάξη, ενισχύοντας την αλληλεπίδρασή του με τους συμμαθητές του.
Συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό της Τάξης
Η συνεργασία μεταξύ του εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης και του βασικού εκπαιδευτικού είναι κρίσιμη για την επιτυχία του προγράμματος. Ο εκπαιδευτικός της τάξης παρέχει πληροφορίες για το πρόγραμμα διδασκαλίας και τις απαιτήσεις του μαθήματος, ενώ ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης εφαρμόζει προσαρμογές σύμφωνα με τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης.
- Κοινή προετοιμασία μαθημάτων: Οι δύο εκπαιδευτικοί μπορούν να συνεργαστούν για να προετοιμάσουν δραστηριότητες και υλικό που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του μαθητή.
- Ανταλλαγή παρατηρήσεων και ανατροφοδότησης: Ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης ενημερώνει τον εκπαιδευτικό της τάξης για την πρόοδο του μαθητή και προτείνει πιθανές τροποποιήσεις στο πρόγραμμα.
Συνεχής Ενημέρωση των Γονέων
Οι γονείς παίζουν βασικό ρόλο στη διαδικασία Παράλληλης Στήριξης και είναι σημαντικό να έχουν τακτική ενημέρωση για την πρόοδο του παιδιού τους. Ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης συνεργάζεται με τους γονείς, παρέχοντάς τους πληροφορίες για την πορεία του μαθητή και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
- Τακτικές συναντήσεις: Οι γονείς μπορούν να έχουν συναντήσεις με τον εκπαιδευτικό για να ενημερώνονται για την πρόοδο του παιδιού και να λαμβάνουν συμβουλές για την υποστήριξή του στο σπίτι.
- Αναφορά επιτευγμάτων και προκλήσεων: Ο εκπαιδευτικός αναφέρει τα θετικά σημεία και τις βελτιώσεις, καθώς και τις προκλήσεις που μπορεί να χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη από το σπίτι ή το σχολείο.
Οι γονείς, κατανοώντας τον ρόλο του εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης και τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης, μπορούν να συμβάλουν ενεργά στην πρόοδο του παιδιού, στηρίζοντας τη διαδικασία με συνεργασία και επικοινωνία.
Συμβουλές για τους Γονείς κατά τη Διαδικασία Υποβολής Αίτησης
Η διαδικασία αίτησης για Παράλληλη Στήριξη μπορεί να φαίνεται πολύπλοκη, αλλά η σωστή προετοιμασία και η καλή επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς μπορούν να κάνουν τη διαδικασία πιο εύκολη και αποτελεσματική. Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για τους γονείς που ενδιαφέρονται να εξασφαλίσουν Παράλληλη Στήριξη για το παιδί τους, πληρώντας τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης.
Συμβουλές για Προετοιμασία της Αίτησης
- Συγκέντρωση Δικαιολογητικών: Πριν την υποβολή της αίτησης, είναι σημαντικό οι γονείς να συγκεντρώσουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, όπως ιατρικές γνωματεύσεις και αναφορές από εκπαιδευτικούς. Τα έγγραφα αυτά είναι κρίσιμα για να αποδειχθεί ότι το παιδί πληροί τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης.
- Προετοιμασία αναφορών από εκπαιδευτικούς: Οι εκπαιδευτικοί του παιδιού, ειδικά αν το παιδί είναι ήδη σε σχολικό περιβάλλον, μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τις ανάγκες και τις δυσκολίες του μαθητή. Οι αναφορές αυτές ενισχύουν την αίτηση, δίνοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των αναγκών του παιδιού.
- Επικοινωνία με ειδικούς: Εάν το παιδί παρακολουθείται από ειδικούς όπως παιδοψυχολόγους ή λογοθεραπευτές, είναι καλό να διασφαλιστεί ότι η γνωμάτευση τους είναι επικαιροποιημένη και περιλαμβάνει τα κριτήρια που καθιστούν το παιδί υποψήφιο για Παράλληλη Στήριξη.
Πώς να Επικοινωνήσουν με το ΚΕΔΑΣΥ και το Σχολείο
- Επαφή με το ΚΕΔΑΣΥ για καθοδήγηση: Οι γονείς μπορούν να επικοινωνήσουν με το ΚΕΔΑΣΥ για να λάβουν πληροφορίες σχετικά με τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης και τις απαιτούμενες διαδικασίες. Το ΚΕΔΑΣΥ μπορεί να καθοδηγήσει τους γονείς στα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν.
- Συνεργασία με το σχολείο: Η σχολική μονάδα είναι σε θέση να υποστηρίξει την αίτηση και να ενημερώσει τους γονείς για το πώς μπορούν να συμβάλλουν στη διαδικασία. Είναι χρήσιμο να διατηρούνται ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας με τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, ώστε οι γονείς να γνωρίζουν πώς να προχωρήσουν αποτελεσματικά.
Δικαιώματα των Γονέων
Οι γονείς έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα όσον αφορά την Παράλληλη Στήριξη του παιδιού τους. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι:
- Έχουν δικαίωμα στην ενημέρωση: Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να ενημερώνονται για την πρόοδο του παιδιού και την αποτελεσματικότητα της Παράλληλης Στήριξης. Η κατανόηση των κριτηρίων Παράλληλης Στήριξης τους βοηθά να διασφαλίσουν ότι το παιδί λαμβάνει τη βέλτιστη δυνατή υποστήριξη.
- Έχουν δικαίωμα στην αναθεώρηση: Εάν θεωρήσουν ότι το παιδί τους χρειάζεται πρόσθετη βοήθεια ή προσαρμογή του προγράμματος Παράλληλης Στήριξης, μπορούν να ζητήσουν αναθεώρηση της αξιολόγησης από το ΚΕΔΑΣΥ.
- Δικαίωμα στη συνεργασία με το σχολείο και το ΚΕΔΑΣΥ: Η στενή συνεργασία με το σχολείο και το ΚΕΔΑΣΥ εξασφαλίζει ότι οι ανάγκες του παιδιού παραμένουν στο επίκεντρο και ότι η υποστήριξη που λαμβάνει ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες ανάγκες του.
Η σωστή προετοιμασία, η γνώση των δικαιωμάτων τους και η καλή επικοινωνία με το σχολείο και το ΚΕΔΑΣΥ, δίνουν στους γονείς τα εργαλεία για να υποστηρίξουν αποτελεσματικά την αίτηση για Παράλληλη Στήριξη και να διασφαλίσουν ότι το παιδί τους θα λάβει τη βοήθεια που χρειάζεται.
Συμπέρασμα: Η Σημασία της Παράλληλης Στήριξης στην Εκπαιδευτική Πορεία των Μαθητών
Η Παράλληλη Στήριξη αποτελεί θεμέλιο για την εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέσα από αυτή την υποστήριξη, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ενταχθούν ενεργά στο σχολικό περιβάλλον, να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και να αναπτύξουν τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης εξασφαλίζουν ότι οι μαθητές που έχουν πραγματικά ανάγκη θα λάβουν τη στήριξη που χρειάζονται, βοηθώντας τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.
Η εμπλοκή των γονέων, των εκπαιδευτικών και του ΚΕΔΑΣΥ είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του προγράμματος Παράλληλης Στήριξης. Μέσα από τη συνεργασία και την κατανόηση, οι γονείς μπορούν να παίξουν ενεργό ρόλο στην εκπαιδευτική πορεία του παιδιού τους, γνωρίζοντας τα δικαιώματά τους και τις δυνατότητες υποστήριξης που υπάρχουν.
Η Παράλληλη Στήριξη δεν είναι απλώς ένας τρόπος να βοηθήσουμε τα παιδιά με μαθησιακές ή άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες να προχωρήσουν στις σπουδές τους. Είναι ένας τρόπος να τους προσφέρουμε ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και τη ζωή, καλλιεργώντας την αυτοεκτίμησή τους και δίνοντάς τους την αυτοπεποίθηση να επιτύχουν. Τα κριτήρια Παράλληλης Στήριξης διασφαλίζουν την παροχή βοήθειας σε όσους τη χρειάζονται περισσότερο, και η ύπαρξη ενός συστήματος που αναγνωρίζει και ανταποκρίνεται στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή μπορεί να οδηγήσει σε μια κοινωνία πιο δίκαιη και συμπεριληπτική.
Με την Παράλληλη Στήριξη, οι μαθητές μπορούν να ξεπεράσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν και να προοδεύσουν, ενώ οι γονείς έχουν την ικανοποίηση ότι το παιδί τους λαμβάνει την απαραίτητη φροντίδα και υποστήριξη για να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του.